Ana içeriğe atla

Kayıtlar

2018 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Lviv Gezi Notları

Uzun süredir bir yerlere kaçmak istiyorsunuz ama döviz kurları sizin de önünüzde bir engel mi? Schengen vizeniz mi yok? O zaman uzun bir hafta sonu kaçamağı için Lviv çok iyi bir seçenek. Lviv’de yeme içme fiyatları ülkemize göre gerçekten çok uygun. Üstelik Lviv’e gitmek için vize gerekmiyor, pasaportunuzla ya da yeni kimlik kartları ile ülkeye giriş yapabiliyorsunuz. Lviv’i sevmemizin önemli bir sebebi bu kolaylıklar gibi görünüyor olabilir ama Lviv gerçekten çok güzel, yemyeşil, çok canlı ve yaşayan bir şehir.Instagram hesabımı takip edenleri Lviv seyahati boyunca hikayelere boğdum zaten ama bu yazı da bol fotoğraflı olacak.İlgilenenler için profilde hikayeleri sabitledim  (  https://www.instagram.com/mubigram/ )   Peki Lviv’e ne zaman gidilir derseniz , biz haziran başında gittik ve şansımıza fazlaca sıcak bir havaya denk geldik. Herhalde Lviv’i ilkbahar ve sonbaharda gezmek daha güzel olabilir. Kışın gitmek biraz iddialı olur diye düşünüyorum, çok soğuk oluyordur

Gaziantep Gezi Notları

Gaziantep çok uzun zamandır görmek istediğim ve merak ettiğim bir şehirdi. Son yıllarda yapılan turizm yatırımları bölgede hatrı sayılır bir turist akını yarattı ve ben bu akına katılmakta biraz geç kaldım doğrusu. Ama sonunda kısa ve öz bir gezi planlamayı başardık. Çok uzatmadan deneyimlerimi aktarmak istiyorum.. Konaklamadan başlayalım..Konaklamayı Hampton by Hilton’da yaptık. Odanın genişliği ve rahatlığından, otelin konumundan oldukça memnun kaldık. Gaziantep mutfağı kadar müzeleriyle de revaçta, şehirde gezebileceğiniz bir çok müze var ama Zeugma müzesi dışında hepsi pazartesi günleri kapalı oluyor. Bizim de tatilimiz pazartesi gününe denk geldiğinden bu küçük müzeleri gezemedik ne yazık ki. Ama sizin için gezilebilecek küçük müzeleri buraya not edelim:  Gaziantep Oyun ve Oyuncak Müzesi Emine Göğüş Mutfak Müzesi Medusa Cam Eserler Müzesi Gaziantep Savaş Müzesi Hamam Müzesi Ama tabi ki Zeugma Müzesi’ni görmeden Gaziantep’ten dönemezdik. Zeugma Müzesi dünyan

Müzik ve Sanatla Dolu bir Avrupa Şehri : Viyana

Viyana’ya gitme fikri ilk olarak ne zaman aklımıza nereden geldi, neyden etkilendik de 2 ay önceden uçak biletlerini aldık, oteli ayarladık, çıkış noktamızı hiç hatırlamıyorum. İlk defa bir şehre giderken bu kadar referanssız gittim belki de. Biraz da hareketli bir döneme denk geldi çok da fazla dersimi çalışamadım açıkcası. Ama bir şehir ki müziği ile tatlılarıyla ünlü ayak uydurmam hiç de zor olmadı. Yediğim tatlıların, gittiğim konserin tadı damağımda kaldı. Hediyelik eşyalar alabileceğiniz çok tatlı bir dükkan Uzun uzun size gezmeniz gereken yerleri anlatıp detaya giremeyeceğim bu yazıda çünkü Viyana’yı  gezmemize uzun bir hafta sonu yetmedi ne yazık ki.  Zaten hafta sonu gezisi yapıp onlarca gece mekanı tavsiye edenleri, her müzeyi gezmiş olanları pek çözebilmiş değilim, hayretle okuyorum. Şahsen ben her şeye, her yere yetişemiyorum.Her zamanki gibi kendi deneyimlediğim şeyleri yazabileceğim sadece. Viyana’da gezip görülebilecek üç tane saray var : Schönbrunn Sarayı,